1: Opstartsmøde for alle, hvor vi fortæller medarbejderne om forløbet og forholder os til eventuelle frustrationer, spørgsmål, modstand og glædesudbrud!
2: En halv kursusdag samlet, hvor de enkelte team definerer deres værdier, spille-regler osv. Hvad mener teamet med eksempelvis ”motivation”? Hvordan udmøntes det i hverdagen, hvordan kender de det, osv.?
3: En halv kursusdag samlet, hvor teamene arbejder videre med deres værdier efter at have haft tid til at tygge lidt på dem.
4: Fem proces støtte sessioner til hvert team – i alt 10 i hele forløbet. Fem af disse vil være 5 værdiklip, som skal bruges til at massere hver værdi grundigt ind i dagligdagen, at formulere teamindsatsområder, handle på dem og følge op på dem. Med andre ord, at virkeliggøre de enkelte teamværdier. De sidste 5 klip vil være friklip, hvor dagsorden fastsættes af hvert team for hvert klip. Eksempler på temaer kunne være: Konflikthåndtering, både i forhold til kolleger og evt. brugere; indbyrdes ansvarsfordeling; hvordan øges kvaliteten af samarbejdet i teamet; eller yderligere arbejde med én eller flere værdier.
5: Teamobservation midtvejs i forløbet, hvor en konsulent følger teamet i det daglige arbejde, til personalemøder eller lignende. Konsulenten holder herefter et møde med teamet, hvor observationspunkterne bliver gennemgået.
6: Som D.
Evaluering, som udover generel feedback, opsamling og perspektivering kunne være en fælles teambuildingtur/oplevelsestur eller et socialt arrangement.
|